• iesramoncasas@xtec.cat

Notícies

ESCALFANT MOTORS PER LA GIMCAMÀTICA 2018!

18 maig, 2018

ESCALFANT MOTORS PER LA GIMCAMÀTICA 2018!   Us informen que el proper Dimarts 22 de Maig celebrem el Dia escolar de les Matemàtiques amb una gran festa: La Gimcamàtica. La Gimcamàtica és una gimcama de matemàtiques on hi participen tots els alumnes del nostre municipi, alumnes de 6è de totes les escoles i…

IL·LUSTRACIÓ DE CONTES A L’ESCOLA CAN CLADELLES

26 abril, 2018

La Jornada d’Il·lustració de contes que de fa uns cursos organitza l’Escola Can Cladelles amb la col·laboració del Batxillerat d’Arts del nostre Institut va ser un any més tot un èxit. Els alumnes dels cicles mitjà i superior de l’Escola preparen uns contes redactats pels mateixos alumnes deixant un espai…

20180417_164544

Esports d’aventura a Camarasa

24 abril, 2018

El dimarts 17 d’abril l’alumnat de 1r de batxillerat va realitzar una sortida d’esports d’aventura en el medi natural a Camarasa. Les activitats que es van dur a terme varen ser el ràfting, l’escalada, el tir amb arc i una ruta pel congost de Mu.

Sessions de contacontes

24 abril, 2018

L’alumnat de 1r ESO ha gaudit amb la visita de la narradora Sherezade Barjadí. La Shere ens ha explicat llegendes, contes i històries misterioses. L’alumnat ha pogut veure de primera mà tots els elements que s’han de tenir en compte a l’hora de narrar i ara ja podran preparar la…

TROBADA DE MEDIADORS A LA PINEDA

24 abril, 2018

El passat 6 d’abril  es va fer una sortida a la Pineda amb els alumnes mediadors del nostre centre. Va ser  una sortida molt xula, on els nostres alumnes van poder gaudir d’una estona a l’aire lliure intercanviant experiències com a mediadors del centre. La sortida va durar 1.5 h….

SANT JORDI

23 abril, 2018

Sorpresa!!! Avui, diada de Sant Jordi, el professorat ha rebut una entranyable sorpresa. Acostumats a rebre documentació a les nostres caselles, avui ens hem trobat una rosa. Gràcies!  . . . .  .   .   .   .  .  .  .   .

East Side Gallery

VIATGE A BERLÍN 4t ESO

18 abril, 2018

Entre els dies 9 i 12 d’abril, l’alumnat de 4t d’ESO va realitzar el viatge de fi d’etapa. Enguany l’alumnat va triar anar a Berlín. Una experiència inoblidable. Plegats vam aprendre tots moltes coses. . . . .

Portes obertes

Pre-inscripció i jornades de Portes Obertes 2018

15 abril, 2018

Us informem que els terminis de presentació de sol·licituds de pre-inscripció previstos són: Portes obertes ESO :  5 de març de 2018 a les 18h. CALENDARI ESO : Presentació sol.licituds: Del 13 al 24 d’abril Llistes amb barem provisional: 3 de maig Reclamacions: del 4 al 8 de maig Matriculació 1r. ESO:…

PROVES CANGUR 2018

13 abril, 2018

El passat 15 de març 2018 vam realitzar a l’institut les Proves Cangur. Les proves Cangur  són un concurs de matemàtiques que s’organitza en més de 30 països, amb l’objectiu d’acostar les matemàtiques als més joves i intentar despertar el seu interès. Segons l’opinió dels organitzadors, les competències que es posen…

Visita de l’autor Arturo Padilla

4 abril, 2018

Dimecres 4 d’abril hem rebut la visita de l’autor Arturo Padilla de Juan. Aquest escriptor és autor de Despertant la ira del faraó, lectura que han fet l’alumnat de 1r. d’ESO. Ha estat una oportunitat conèixer l’Arturo i un plaer compartir amb ell preguntes i experiències viscudes. Ell també ens ha afegit…

Llegir més

Acte de Cloenda del Campus Ítaca – juliol 2017.

28 febrer, 2018

Al Campus Ítaca hi participen cada any 5 alumnes de 3r d’ESO, seleccionats per l’equip docent de l’Institut Ramon Casas. Els alumnes escollits durant el curs 16/17 van ser: Cristina Garcia-Morato, Tyler Hope, Hawa Jawo, Christofer Medina i Sara Mosquera.  Durant dues setmanes, van realitzar diferents activitats acadèmiques i lúdiques…

2018-02-21-PHOTO-00000752

ROMA’18

24 febrer, 2018

Aviat publicarem la notícia completa d’aquest magnífic viatge. De moment us deixem un petit tast per anar obrint boca.

IMG-20180215-WA0003

VISITA AL MUSEU DE LA CIÈNCIA DE BARCELONA

22 febrer, 2018

Aquest any hem tornat ha visitar el Museu de la Ciència de Barcelona, CosmoCaixa. El passat 15 de febrer amb els alumnes de 4t E Timó, vam visitar el Museu de la Ciència Cosmocaixa a Barcelona. Entre els espais i exposicions més singulars del museu destaca el Bosc inundat, que…

IMG-20180109-WA0008

VISITA A BON ÀREA DE GUISSONA. CFGM de Gestió Administrativa.

11 gener, 2018

El 9 de gener, els professors i alumnes del CFGM de Gestió Administrativa vam visitar les instal·lacions del grup alimentari de Guissona, “Bon Àrea”, on es fa el cicle productiu complet, que consisteix en l’activitat ramadera, l’activitat industrial i la venda directa dels seus productes. En arribar a Guissona, vam…

Cora García

Treball fotogràfic dels alumnes de Volum

19 desembre, 2017

Us presentem unes interessants fotografies que els alumnes de la matèria de volum de 1r de batxillerat A, modalitat d’arts, han realitzat. Es tracta d’una aproximació personal a un treball de seriació i transformació d’un perfil o contorn.

zoo barcelona-gall d'indi-pavo real_0

Sortida al Zoo de Barcelona de 1r d’ESO

17 desembre, 2017

El passat dilluns 11 de desembre els alumnes de 1r Eso vam anar de sortida al zoo de Barcelona. Tots estàvem molt emocionats tot i que el dia no acompanyava gaire. Un cop allà, tres grups van iniciar el taller d’animals en perill d’extinció on vam poder veure les diferents causes d’extinció…

portada

Visita al Museu de les Matemàtiques

10 novembre, 2017

Aquest any hem tornat ha visitar  el Museu de les Matemàtiques (MMACA)!!!! El passat 18 d’octubre els alumnes de 4t E, van visitar el Museu de les Matemàtiques situat al Parc del Palau Mercader a Cornellà de Llobregat. En una primera part, a l’exterior del Palau, van realitzar LES CÚPULES…

Ampa

Nou enllaç AMPA IES Ramon Casas

7 novembre, 2017

Benvolgudes famílies, Us volem fer saber el nou enllaç de l’Ampa del nostre centre que us permetrà comunicar-vos amb l’Associació de mares i pares de l’IES Ramon Casas i Carbó així com estar al cas de notícies que poden ser del vostre interès. Aquest enllaç és: https://www.facebook.com/AMPA-IES-Ramon-Casas-i-Carb%C3%B3-335005466533497/ Aprofitem aquesta notícia per…

Perfil del contractant: PROCÉS DE LICITACIÓ DEL SERVEI DE NETEJA

30 octubre, 2017

Us informen que en data de 30 d’octubre de 2017  s’obre el procés de licitació del servei de neteja de l’institut Ramon Casas i Carbó. Trobareu la documentació necessària per participar-hi, en el següents enllaços: PREINSCRIPCIONS TÈCNIQUES CLAUSSULES ADMINISTRATIVES ANUNCI DE LICITACIÓ LLISTAT D’EMPRESES Aquesta informació es traslladarà a l’apartat del Perfil del Contractat…

Lliurament del premi Xarxa 2017

18 maig, 2017

Cada any l’equip de Xarxa, entitat que organitza la programació de teatre infantil del municipi, encarrega al nostre centre el disseny i elaboració del premi pel grup guanyador. Des de la matèria de Volum del batxillerat d’arts es realitza una activitat encaminada a la realització d’aquest premi. De les propostes…

Indústries Còsmic

El 40% dels alumnes d’FP surten amb feina. Preinscriu-te!

28 abril, 2017

Enguany el 40% d’alumnes del cicle formatiu de Gestió Administrativa Dual acabaran la seva formació inserits en el mercat laboral en les mateixes empreses on han realitzat les seves pràctiques formatives. Realitzant aquest cicle podràs formar-te en l’àmbit administratiu i treballar en empreses líders del sector durant un curs acadèmic amb…

SANT JORDI 2017

26 abril, 2017

Aquest curs hem celebrat el divendres anterior a la diada la festivitat de Sant Jordi. En aquesta ocasió es van suspendre les classes habituals a partir de l’hora de l’esbarjo. De les 11.30 fins a les 12.30 hores vam realitzar amb els nivells de 1r, 2n i 3r d’ESO un…

VIATGE A CÒRDOVA

29 març, 2017

Els dies 7,8, i 9 de març un grup d’alumnes de 3r d’ESO van realitzar la sortida anual a Còrdova, que és la part pràctica de l’optativa ” Ruta de les Cultures “. Van poder assistir a moltes activitats culturals com la visita nocturna a la mesquita o a Medina-Azahara,…

Captura de pantalla 2017-03-15 a les 18.04.22

Presència de l’Ins Ramon Casas i Carbó al MWC

15 març, 2017

La professora d’Educació Visual i Plàstica del nostre centre, Àngels Camarena està involucrada en un interessant projecte d’apadrinament digital i va tenir el privilegi de presentar-lo en el Congrés de Telefonia Mòbil MWC celebrat a Barcelona. Us expliquem de manera breu en què consisteix així com uns enllaços a la…

IMG-20170313-WA0023

Treball de Síntesi al Delta de l’Ebre

13 març, 2017

En aquesta notícia anirem penjant les imatges que ens van arribant de les activitats que els alumnes de segon d’ESO van realitzant en el seu viatge al Delta de l’Ebre amb motiu del treball del crèdit de síntesi. Quan aquest finalitzi completarem la informació amb una explicació d’aquesta interessant experiència.

argo

Programa Argó a la UAB

21 febrer, 2017

Dilluns dia 20 de febrer a la tarda vam poder assistir a la jornada inicial de la catorzena edició del programa Argó i llurs premis. Dels més de 650 inscrits, només 216 han estat admesos, i quatre d’ells pertanyen al nostre institut.  (A la fotografia, i d’esquerra a dreta:…

logo-radio

Entrevista a la ràdio, alumnat serveis a la comunitat.

10 febrer, 2017

Dimarts passat a la tarda, va venir a visitar-nos la ràdio. Concretament els del programa “El meu Carrer” es van desplaçar fins al centre  Residencial Palau i van entrevistar els alumnes que hi havia en aquell moment fent part de les hores de Serveis a la Comunitat . Els alumnes…

vota

Alumnat! Jornada continuada: sí o no? Vota!

8 febrer, 2017

Benvolguts alumnes, Estem estudiant la possibilitat que el proper curs puguem fer jornada continuada tots els dies. Això vol dir que faríem un horari de 8.00 a 14.30 de dilluns a divendres. Per acabar de prendre una decisió, ens cal saber què us sembla la proposta. És per aquest motiu…

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_780

Dia de la Solidaritat

2 febrer, 2017

El dimarts 31 de gener de 2017 vam celebrar el Dia de la Solidaritat. El Dia Escolar de la No-violència i la Pau, amb motiu de l’aniversari de ‘Mahatma’ Gandhi, va omplir el vestíbul de l’Institut de mandales de colors per recordar la necessitat de la pau i el respecte…

Visita a l’exposició “Faules” de Quim Dasquens

12 gener, 2017

Amb els alumnes de batxillerat de les modalitats Humanística i d’Arts hem visitat una interessant exposició fotografica. Aquesta es presenta a la casa de cultura del municipi a Can Cortès. Es tracta d’un recull de fotografies que el Quim Dasquens ja va exposar a propòsit de la Biennal de Fotografia 2016…

Visita al Museu de les Matemàtiques

21 desembre, 2016

El passat 24 de novembre els alumnes de 4t E, van visitar el Museu de les Matemàtiques (MMACA) situat al Parc del Palau Mercader a Cornellà de Llobregat. En una primera part, els alumnes van gaudir de l‘exposició EXPERIÈNCIES MATEMÀTIQUES, on van visitar les diverses sales: de geometria, d’estadística i…

maig 2018
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.